Monday, November 2, 2009

Modellfotografering

Lägger upp några av fotona som jag har redigerat efter modellfotograferingen med Angelica Jönsson. Är medveten om att bilderna kan se något "pixliga" ut vid första anblicken, men om du klickar på dem så kommer de att se bättre ut. Detta blir så om bilderna är för stora och sedan skalas ner när de publiceras här har jag nyligen fått lära mig av Jessica, som jag för övrigt tycker du ska anlita om du behöver hjälp med en trycksak av något slag. Mycket duktig kvinna. Jag trodde att jag gjorde dem små nog, men icke! Nåja, bilderna är bra tycker jag. Blir fantastiska bilder när man fotar i studio!






2 comments:

Jessica said...

Fina bilder. Konstigt det där med storleken bara. Har du även kollat så du har 72 dpi upplösning och att du sparar dem för webben? Så att du itne har 150 i dpi, då kanske det blir pixligt när det läggs ut på webben. Det gäller att testa sig fram.

När ska vi ta studiofotografering då? :)

Liselotte! said...

Tack. Japp, det har jag kollat, men mitt PS har betett sig allmänt konstigt senaste veckan... Kanske ska kolla på det där. Jo, jag ska kolla med ägaren till studion!